Friday 12 July 2013

Det er blitt JULI - duverden som tiden flyr...

...når man har det gøy :o)  Her har det ikke vært rare oppdateringen, gitt. Det betyr imidlertid ikke at det ikke er blitt syklet! Det har det til gangs (ihvertfall innimellom)!

Siden 20. mai så har jeg prestert følgende på sykkelsetet

  • Lengde: 192 kilometer
  • Totale høydemeter: 2632
  • Fart: prestert å sykle 59,9 km/t (og så jeg, som ikke liker fart..!!)
  • Progresjon: 15 minutters forbedring på ei ca 16 km lang løype (med en drepende oppoverbakke)

Fornøyd? JEPP! Det kunne selvfølgelig vært bedre, men med travle dager på jobb i inn og utland så må jeg si det har vært veldig bra!

Hva skjer?

Sykkelturen til Slovenia 8 dager i august er nå i boks med både flybilletter, turopplegg, transport t/r Venezia/Slovenia og med 3 dagers belønning som fotturister i Venezia. Gleder meg! Har verken vært i Slovenia eller Venezia tidligere, så dette blir greier!

OG - for ikke å glemme!!!

Vi syklet også nærmere 20 km i Houston i 38 graders skyggevarme!!! DET står det respekt av! Vi fant en sykkelutleie-shop som ikke lå langt fra Memorial Park, og en av helgedagene tøffet vi oss opp og leide sykler. Trodde aldri vi skulle komme til å klare varmen, men vi syklet akkurat passe fort til IKKE å bli slitne samtidig akkurat passe fort nok til å få vind i håret. Med et par liter vann hver så gikk turen forbausende bra! *klapper meg selv fornøyd på skulderen* Etterpå kjøpte vi oss nye sykkelsko og til meg et sykkelSKJØRT med polstret sykkelbukse under (genialt til sykkelturen i Slovenia, hvor det ikke akkurat frister å labbe rundt i den slovenske landsbyheimen i korte sykkeltights...for å si det sånn.. ;o) I tillegg kom jeg hjem med et skikkelig sykkelsete! Ittno tilfeldig her nei. Den ene sykkelbutikken hadde nemlig en polstret "plank" som man skulle presse rumpa nedpå, hvor etter avstanden mellom rumpebeina ble målt og man kunne velge sykkelsete etter bredden på rævva. Selvfølgelig kom det morsomme kommentarer. Fullt så morsomt var det visst ikke at rumpa mi kun var 1 cm breiere enn sambo'ens. HA HA!

Så joda, her er det aktivitet. Jeg må bare bli flinkere å oppdatere!!!!

Det er fredagskveld - og jeg? Skal på sykkeltur :o)


Sambo og tålmodig sykkelbuddie!

.

2 comments:

  1. Jeg er mest overrasket over at det faktisk fantes veier/stier og sykle på i Houston, trodde det var bare bil, rv, monstertruck og suvs som gjaldt. Kanskje er de sprekere i Texas enn jeg kunne ant.
    Godt jobbet og god framgang.
    Gleder meg til daglige rapporter fra Slovenia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veier og stier finnes innimellom. Man må bare vite hvor de er. Da er det godt med lommekjent sambo. Vi var blant de veldig få som syklet... Traff imidlertid på mange som jogget - eller, subbet... kall det hva du vil. De hadde treningstøy og joggesko og befant seg i parken. Om de er sprekere enn du kunne ant? Neppe dem vi traff på midt på dagtid, men jeg ser for meg at det er et yrende joggeliv når sola er gått ned og varmen bikker under 35...

      Delete