Sunday 12 May 2013

Full rulle andre uka i mai !!!

Etter den trasige kanselleringen av sykkelrittet var det herlig å få ei skikkelig uke på sykkelsetet! Og et vær som var (nesten) samarbeidsvillig. Jeg har syklet annenhver dag denne uka og har jammen meg klart å få all time high når det gjelder antall km - og antall høydemeter pr. tur! Ukas tall sier følgende:

Antall turer: 4
Løyper
  • 2 x Bjørheimsvannet på 15,8 km hver
  • 1 x Leiteveien over Heia på 26,5 km
  • 1 x Fiskå via Bjørheimsvannet på 28,3 km.
Total lengde: 86,3 km!
Tidsforbruk: totalt 4:43 timer
Max antall høydemeter på én tur: 491m

Den lengste turen tok jeg alene etter å ha kjørt sambo'en til flyplassen imorges. Med over 10 grader og med lydbok på øret ble det en fornøyelse å sykle!!!

Ut fra den fantastiske Garmin-dingsen min ser jeg at jeg kommer ned i hjerterate på "standardruta" vår rundt Bjørheimsvannet. Gjennomsnittlig hjerterate har sunket med 10 selv om vi sykler med samme hastighet. Vi får nok få opp farten litt, tenker jeg. Kjenner at vi har havnet i et gitt tempo som vi ikke akkurat jobber oss forbi, men cruiser bare lettere i. Ikke mye trening i det, så vi får se å få farten opp. De bratte bakkene går mye kjappere. Der jeg tidligere peset i 4km/t ligger jeg nå nærmere 8km/t og depresjonen tar meg ikke lenger når jeg ser en stupbratt del av løypa. Har mer fått "jeg gir f.." holdning og tråkker på i visshet om at jeg ikke kommer til å stryke med. DET er et fremskritt :o)

Veldig fornøyd med 6.-12. mai! Får bare håpe jeg klarer å holde trykket oppe når jeg ikke har sykkelselskap i uka/ukene fremover...!



Flott å bo på landet - langs Vostervannet


No comments:

Post a Comment