Friday 12 April 2013

En syklist er født ... i rimelig voksen alder!

Etter 13 års intens påvirkning fra en pedal-trigga samboer ble jeg omsider overbevist om å innrulleres i den norske sykkelmafiaens rekker. 4. april 2013 fikk denne to-hjulingen et nytt hjem, og rumpa mi har ikke vært den samme siden...

Man må ha skikkelig utstyr, må vite - og det vet en sykkelkåt samboer alt om. Det var derfor intet mindre enn en Merida Big Nine Carbon Comp-D som jeg hadde mellom beina da jeg etter å ha vurdert alt i Sport1's sykkelutvalg utslitt tråkka inn i hagen etter 9 km på asfaltert vei midt i ettermiddagsrushet på ny sykkel iført dongeribukse(!), tennissko og en altfor stor fleecejakke for å toppe det hele. Hjelm? Hvem er det? Ikke akkurat jomfru-turen sin... men hjem kom vi, begge to.




Jeg er nå inne i andre uka som sykkeleier og mosjonist, og må jo innrømme - dette er faktisk riktig så gøy! Ikke har jeg nevneverdig kondisjon, teknikken er det så som så med, jeg bommer på gira og er fremdeles ei pingle i nedoverbakker. MEN - jeg triller, og kan i løpet av den første drøye halvannen uka skryte på meg 86,8 km på sykkelsetet. Det er ca. 86,8 km lenger enn jeg trodde jeg kom til å sykle for kun 1 mnd siden, så ingen skal komme her og si at det er dårlig med progresjonen!

Hadde jeg visst hvor mye MER jeg måtte forholde meg til i tillegg til sykkelen så hadde jeg kanskje ikke vært så våryr i butikken, men sier man A osv... Sykkelen kom ihvertfall i hus, og mitt nye liv som Carbon-sykler er startet. Hva mer naturlig var det enn å ta navnet Carbonella? Jeg bare spør...




Jeg har forresten <a href="http://bloggurat.net/minblogg/registrere/569e8ae4426c9bfc1fa8041300c777ef601e27cd">presentert bloggen min</a> på Bloggurat.

Jeg har plassert min blogg i <a href="http://bloggurat.net/kart/registrere/11105/strand">Strand</a> på <a href="http://bloggurat.net/kart/">norske bloggkart</a>!

No comments:

Post a Comment